četrtek, 16. avgust 2007

5 - ektremna plezalna pot

Dostop:
  • Maribor-Hoče-Bellevue-Areh-Šumik
    • (z avtomobilom do parkirišča cca. 60 minut)
  • Maribor-Habakuk-Bellevue-Areh-Šumik
    • (z gondolo do Bellevue in nato peš dalje v eno smer cca. 3,5 ure)
    • (peš od samega začetka v eno smer cca. 4,5 do 5 ur)

Slap Šumik na Pohorju je eden izmed naravnih biserov, ki ga je možno obiskati na Štajerskem. Odločimo se lahko med več dostopi do samega slapu, tokrat bom opisal najlažjega in najhitrejšega.
V kolikor se želite samo naužiti lepote Šumika in vam čas (ali kondicija) ne dopušča za peš pot do njega, se lahko na pot odpravite tudi z avtomobilom.

Preko Hoč zavijete na cesto za Bellevue, ki ga po kakih 20 minutah ovinkaste vožnje tudi dosežete. Pri križišču kjer se odločate za smer Bellevue ali Areh se odločite za slednjega in zato zavijete levo. Po krajši vožnji prispete na Areh in nadaljujete vožnjo v smeri smerokaza Šumik (7 kilometrov). Na koncu asfaltirane ceste zapeljete na gramozno, ki je sprva še precej široka, a se kasneje zoža na "prijetno" širino enega avtomobila. Previdnost po večjih nalivih ni odveč saj voda ob prečkanju ceste rada pusti manjše jarke. Prav tako je ponekod zaradi vožnje težkih tovornjakov (prevoz lesa v dolino) možno naleteti tudi na večjo luknjo. Zato prva in druga prestava avtomobila kličeta v uporabo. :)
Na poti do Šumika naletimo na tri križišča in vedno (le pri zadnjem ne) sledimo tabli Osankarica (Trije kralji). Pri zadnjem križišču zavijemo na desno in se rahlo spustimo po terenu. Če v roku 1 minute ne pripeljete do parkirišča ste zavili na napačni odcep. :D

Parkirišče samo ni videti ne vem kaj (hvala bogu, saj smo v naravi), zato ga ne spreglejte. Gre za večji prostor za parkiranje, kjer se na desni da videti par piknik prostorov, zato oči na peclje da ne zapeljete predaleč.
Iz parkirišča je speljana peš pot do samega slapu. Za pot do njega boste potrebovali cca. 20 minut (prvi slap) in še dodatnih 15 minut do drugega slapu (manjši slap).
Pot je precej zahtevna na kar nas 2x tudi opozori obvestilo PD Ruše, ki naznanja najprej "Zahtevna pot" in "Hoja na lastno odgovornost" in kasneje še s tablo "Zelo zahtevna pot". Vsem, ki ste že po prvi tabli dobili mehka kolena svetujem resen premislek ali nadaljevati pot.
Dobra obutev (pohodniški čevlji s profilom) in pohodniške palice so (skoraj) obveza. Večkrat naletimo tudi na jeklenico in kline ter kovinske stopnice, ki nam pomagajo čez težje dostopne točke. Sicer tega ni veliko a pametno je vedeti, da je na poti tudi to.
Vseskozi se spuščamo ob potoku, ki teče na naši levi strani in ob deževnih dnevih je teren precej spolzek zato previdnost ni odveč.

Ves trud na poti odtehta pogled na sam slap, ki meri v višino ponosnih 24 metrov. Če je vode veliko je pogled toliko lepši.

Za ogled manjšega slapu je potrebno še 15 minut hoje po lažjem terenu, vendar se sam slap (razen ob močnejših padavinah) ne vidi dobro in zato ni primerljiv z velikim.
Za vrnitev do avtomobila bomo porabili enako količino časa saj teren ne dopušča hitrejše hoje.

Izlet je vsekakor vreden ogleda, a pripravljenost na malce težje dostope, dobra obutev in zvrhana mera dobre volje so še kako dobrodošli.